فوم فیلتر خودرو پلی یورتانی چیست

 

فوم فیلتر خودرو پلی یورتان نوعی فوم نرم پلی یورتان است که برای ساخت فیلترهای هوا در خودروها استفاده می شود. این فوم از واکنش شیمیایی دو ماده، پلی ال و ایزوسیانات تشکیل می شود. پلی ال نوعی رزین پلیمری است که می تواند رنگی یا بی رنگ باشد. این رزین دارای یک مایع پلی ال پایه است که برای کیفیت بیشتر به آن موادی مانند کاتالیست یا مواد پرکننده و غیره اضافه می شود. ایزوسیانات مایع قهوه ای رنگ و گاهی بی رنگ است که به عنوان سخت کننده در تولید فوم پلی یورتان بسیار کاربرد دارد. برای تولید فوم فیلتر خودروی استاندارد بهتر است این دو ماده به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند تا زنجیره پلیمری پلی یورتان به خوبی تشکیل شود.

فوم فیلتر خودرو پلی یورتان دارای مزایای متعددی است از جمله:

  • مقاومت حرارتی مناسب
  • عدم جمع شدگی
  • خاصیت الاستیک بالا
  • مقاومت مکانیکی بالا

این فوم همچنین دارای دانسیته و ساختار سلولی خاصی است که به آن اجازه می دهد تا هوا را به خوبی تصفیه کند. فوم فیلتر خودرو پلی یورتان می تواند ذرات گرد و غبار، آلاینده ها و سایر ذرات مضر موجود در هوا را فیلتر کند و هوای تمیز و تازه را به موتور خودرو برساند.

فوم فیلتر خودرو پلی یورتان به طور معمول هر 10000 تا 15000 مایل (16000 تا 24000 کیلومتر) نیاز به تعویض دارد. با این حال، بسته به شرایط رانندگی و کیفیت فوم فیلتر، ممکن است نیاز به تعویض زودتر یا دیرتر باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

انواع ایزوسیانات ها

مشخصات و مواد اولیه فوم پلی یورتان در فیلتر هوای خودرو